bytt bil

Min bil

For raskt å finne delene du ønsker kan du velge bil via skiltnummer, eller gjøre et manuelt søk i vår bildatabase, vi vil deretter kun vise deg deler som passer valgte bil.

Velg din bil


Produkter

Produkt grupper

Velg produkter som passer spesifikt til valgte bil, vennligst søk i Bilkatalogen. (produkter som er universale og som ikke er bilspesifikke finnes i Universalkatalogen nedenfor).

Bilkatalog

Universalkatalog

Produkter som ikke er merkerelatert. Her finner du forbruksmateriell, verktøy, bilstereo, smøremidler osv.

Universalkatalog
Siden vi henter informasjon fra eksterne leverandører kan dette ta litt tid. Vær tålmodig.

FAQ

General

  • Hvor lang tid bruker dere på å skaffe deler som dere ikke har på lager?

    Det er et spørsmål med flere svar, skal varen skaffes fra leverandør i Norge kan det ta fra noen timer, til noen dager. Dette kan du enkelt sjekke ved å trykke "oppdater lagerstatus" på den vare som er aktuell for deg. Skulle varen få status som "bestillingsvare" etter at du har trykket "oppdater lagerstatus" så betyr dette at vi må sjekke manuelt mot leverandør om de har på lager. Vi gjør oppmerksom på at flere av våre leverandører tilbyr å levere ekspress fra utlandet, men da mot et gebyr. Gebyret varierer ut i fra varens vekt og volum. Normalt starter prisen på ca 200,- og oppover for en ekspresssending som tar ca 2-5 dager (til oss) avhengig av hvilken leverandør det er snakk om.
  • Hei, det står at dere har kampanje på en vare, men når jeg klikker på varen kommer det opp fullpris, hvorfor det?

    Hei, hvis en vare er lagt ut med kampanjepris så får du det. Nettbutikken henter alle sine priser ut i fra en veiledende prisliste, men om du klikker "oppdater lagerstatus" så endrer prisen seg, det samme skjer om du legger varen i handlekurven, da vil også nettoprisen vises.
  • Jeg er usikker på hvilke deler jeg skal velge, da det kommer opp flere alternativer, kan dere hjelpe?

    Ja det er klart vi kan hjelpe. Våre medarbeidere sitter på mye informasjon og kan i mange tilfeller hjelpe å finne rette deler. Send oss en e-post til post@auto-supply.no (evt ring i vår åpningstid) og fortell oss om problemet. Husk alltid å nevne skiltnummeret ditt, hva saken gjelder og navn og e-post adresse du er registrert med i vår nettbuikk. Når vi har alle disse opplysningene kan vi fjernhjelpe deg i nettbutikken, finne rette deler og legge de i handlekurven din.
  • Jeg ser at lagerbeholdningen på en vare ikke endrer seg i nettbutikken selv om jeg nettopp har kjøpt en del. Hvorfor det?

    Nettbutikken oppdateres 3 ganger om dagen. Normalt ca kl 04.00 / kl. 12.00 og 20.00. Da oppdateres alle beholdningsendringer og eventueller prisendringer som er gjort i løpet av dagen. Men, om du klikker "Oppdater lagerstatus" vil både pris og reell lagerbeholdning oppdatere seg.
  • Noen ganger henger nettbutikken seg når jeg trykker oppdater lagerstatus, hvorfor det?

    Nettbutikken snakker med 2 eksterne systemer, en katalog på den ene siden, og regnskapssystemet vårt på den andre. Dersom et av disse systemene er nede for vedlikehold eller er uten forbindelse av annen årsak, vil vår nettbutikk ikke virke. Vi vet at vår regnskapsleverandør Autodata, går ned for vedlikehold alle ukedager fra ca kl. 21:10 og er oppe igjen ca kl. 22:30. Lørdager er det hovedvedlikehold fra samme leverandør som begynner kl 20:10 og kan vare til over midnatt. Vi beklager disse begresningene, men vi har ikke mulighet til å endre disse tidene.
  • Jeg driver et eget firma/verksted, hvordan får jeg egen konto for mitt firma?

    Vi har mange firmaer som kunder, etter at du har registrert deg som kunde, send oss en melding via vårt kontaktskjema og fortell oss hvilket firma og firmatets kontaktinformasjon etc, så tar vi kontakt med dere.
  • Jeg har en bil som er ombygget (modifisert), finner jeg da rette deler i deres katalog?

    Det er et vanskelig spørsmål å svare på, da vi ikke vet hva slags endringer som er gjort. De delene som er originale og ikke er endret vil du nok finne i vår nettbutikk, men om du f.eks har byttet motor til en større og kraftigere motor, bør du nok lete etter en tilsvarende bil som denne delen kommer fra for å finne rette deler. Vi håper at bileieren av en bil som er blitt modifisert kjenner bilen sin så godt at eieren vet hvilke deler som behøves.
  • Hvordan finner jeg bremseklosser til bilen min?

    Bremseklosser finner du under menypunktet Bremseanlegg/Skivebremse, etter å ha klikket på "Skivebremse" finner du både bremsebelegg (bremseklosser) og bremseskiver.
    http://www.google.no
  • Hvordan finner jeg deler til bilen min?

    Det første du må gjøre er å finne bilen din, enten via manuelt søk "Velg din bil" eller ved å legge inn skiltnummeret i venstre marg. Når skiltnummeret er valgt, klikker du på informasjonen som vises om din bil (midt på siden), noen ganger klarer ikke nettbutikken å tyde informasjonen og skille mellom f.eks sedan og stasjonsvogn, og vi trenger din hjelp til å finne rett, derfor kan flere alternativer listes. Klikk på rett informasjon, og bilspesifikke deler til din bil vil vises i "Bilkatalogen" Deretter velger du "Bilkatalog" og leter deg gjennom katogoriene som passer valgte bil.
  • Hei, kan jeg hente varer hos dere i butikken?

    Ja det kan du, vi har åpent for hentekunder i butikkens åpningstider.
  • Sender dere i postoppkrav?

    Nei, det har vi sluttet med. Men du kan betale med kort i vår nettbutikk, dette er både billigere og raskere for deg som kunde.
  • Er Jacob’s Auto-Supply norskeide?

    Ja, vi er 100% norskeid.
  • Er Jacob’s Auto-Supply del av en kjede? Og hvorfor/hvorfor ikke?

    Nei, vi er ikke del av noen kjede. Vi gjør våre egne innkjøp i både inn og utland og har funnet en god balansegang når det gjelder priser og kvalitet. Ved å bli medlem i en kjede vil vår handlingsfrihet på det åpne markedet forsvinne, og det vil gå ut over vårt tilbud til våre kunder. I dag kan vi handle hvor vi vil for best mulig å tjene våre kunder.
  • Jeg har en ny bil, om jeg reparerer bilen min med deler fra dere, vil jeg da miste nybilgarantien min?

    Nei du vil ikke miste garantien på bilen din. Alle varer vi selger er i originalkvalitet. Garantien skal gjelde selv om du bruker våre deler, du trenger heller ikke benytte deg av merkeverksted for at garantien skal gjelde din nye bil. Skulle du derimot gjøre endringer på bilen din, kan garantien bortfalle (chip trimming, ombygging etc.).
  • Selger dere brukte bildeler?

    Nei, hos oss får du kun nye deler, men sjekk gjerne prisen hos oss først, for det kan hende at prisforskjellen mellom nye og brukte deler ikke er så stor.
  • Hva menes med at delen har Pant? Jeg har sett dette på f.eks dynamo og bremsecalipere.

    Om en del har pant betyr dette som oftest at delen skal overhales. Da trenger vi den gamle brukte delen i retur til oss, i den nye delens original embalasje. For at kunden skal få igjen panten, må huset/delen være hel, ingen festeører være brukket av og delene må kunne dreie fritt (dynamo/starter). Til informasjon beregnes det aldri rabatter på pant.
  • Hva er venstre og høyre side på en bil?

    Her i Norge er førersiden den venstre siden, vi betegner alltid høyre/venstre side ut i fra kjøreretning på bilen.