ENI 0W-30 Syntetisk motorolje
Eni har en rekke forskjellige varianter av 0w-30 motorolje. Grunnen til dette er krav fra forskjellige bilprodusenter som ikke lar seg forene i en enkelt olje. Det er derfor viktig for bileieren og/eller mekanikeren å velge rett olje til rett bil.
På denne siden kan du lese om våre forskjellige utgaver av 0W-30 olje fra Eni. (Scroll nedover)
Eni i-Sint tech 0W-30
Eni i-Sint tech 0W-30 er et høykvalitets smøremiddel med topp syntetisk formel utviklet av Eni research for å imøtekomme smørekravene til Volkswagen-gruppens biler eller kommersielle kjøretøy, som krever et produkt som oppfyller kravene i VW 503 00, 506 00 og 506 01 spesifikasjonene, dvs. Long Life Service (langt serviceliv).
• De viskosimetriske egenskapene til formulasjonen gir skikkelig smøring av motoren, reduserer friksjonen betydelig og bidrar til drivstoffbesparelse samtidig som utslippet av karbondioksid (CO2) reduseres.
• Valget av råmaterialene som utgjør produktets formulasjon er gjort med omhu for å sikre at motoren beskyttes maksimalt mot slitasje og avleiringer under alle driftsforhold.
• Eni i-Sint tech 0W-30 har svært god flyteevne ved lave temperaturer. Dette gir bedre smøring, enklere kaldstarter og økt drivstofføkonomi ved oppstart av motoren.
• De termo-oksidative egenskapene gjør produktet motstandig mot forringelse under drift, ved langvarig eksponering for høye temperaturer ved tilstedeværelse av luft og andre stoffer.
Spesifikasjoner:
- VW 503 00, 506 00, 506 01 (Approved)
Eni i-Sint tech P 0W-30
Eni i-Sint tech P 0W-30 er et topp syntetisk smøremiddel utviklet for spesifikke Peugeot og Citroën bensin- og dieselmotorer i passasjerbiler og lette varebiler.
• Den spesielle additiveringen av Eni i-Sint tech P 0W-30 (Low SAPS) er designet og konstruert for å gi biler med dieselmotorer den høyeste DPF-beskyttelsen når det gjelder effektivitet og forhindring av tilstoppelse.
• Produktet har en utmerket preventiv funksjon mot slitasje, og motoren beskyttes maksimalt selv under de tøffeste driftsforholdene, samtidig som ytelsen opprettholdes gjennom hele motorens levetid.
• Den gode flyteevnen ved lave temperaturer sikrer optimal smøring av motoren, reduserer friksjonen og gir bedre drivstofføkonomi samtidig som utslippet av karbondioksid (CO2) reduseres.
• Eni i-Sint tech P 0W-30 har svært god flyteevne ved lave temperaturer. Dette gir bedre smøring, enklere kaldstarter og økt drivstofføkonomi ved oppstart av motoren.
• Produktet er offisielt godkjent av PSA mot deres standard B71 2312 utgave 2017. Produktets forbedrede sammensetning bidrar til beskyttelse mot Low Speed Pre-Ignition (LSPI). Resultatet av LSPI er kraftig motorbank og i verste fall havari knyttet til for eksempel ventiler, stempel, stempelringer, råder og tennplugger.
Spesifiaksjoner:
- PSA B72 2312 (Approved)
- ACEA C2
Eni I-Sint Tech F 0W-30
Eni i-Sint tech F 0W-30 er et "topp syntetisk'' smøremiddel med veldig høy ytelse designet for å være brukes i siste generasjons motorer, som opererer med strammere toleranser og krever lave viskositetsoljer. Eni i-Sint tech F 0W-30 anbefales i motorene til Ford-biler som
krever en olje som oppfyller WSS-M2C950-A spesifikasjonen (for eksempel Mondeo 2.0L Duratorq-TDCi) og den kan også brukes i mange Jaguar og Land Rover biler takket være oppfyllelsen av kravene i STJLR 03.5007 spesifikasjonen ('Ingenium' dieselmotor av siste generasjon).
Eni i-Sint tech F 0W-30 er også anbefalt i bensin- og dieselmotorer fra Fiat / Alfa Romeo biler der produsenten krever et smøremiddel henholdsvis i samsvar med Fiat spesifikasjoner 9.55535-GS1 og Fiat 9.55535-DS1.
• Eni I-Sint Tech F 0W-30 sin SAE-viskositetsgrad og lave HTHS-viskositetsverdi tillater å oppnå betydelig fordeler når det gjelder drivstofføkonomi, med påfølgende reduksjon av CO2-utslipp.
• Eni i-Sint tech F 0W-30 tilbyr eksepsjonell beskyttelse over en rekke kjøreforhold og temperaturer. Det reduserer motoravleiringer for å maksimere responsen og kort og lang sikt motorytelse.
• Takket være mid SAPS-formuleringen er produktet kompatibelt med de siste systemene for etterbehandling av eksos.
Spesifikasjoner:
- ACEA C2
- Ford WSS-M2C950-A
- JLR.03.5007